GOHAR ENERGY SIRJAN Co.

با حضور وزیر نیرو، بخش گاز نیروگاه گهران سیرجان افتتاح شد.

رضا اردکانیان عصر پنجشنبه 12 بهمن 1396 در ویدیو کنفرانس آیین افتتاح همزمان پروژه های مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر و طرح های اقتصادی و زیر بنایی اظهار داشت: ظرفیتی معادل ۲۰ هزار مگاوات در طول دولت دوازدهم به بهره برداری رسید و امروز به تعبیری روز برق و انرژی در استان کرمان است.

وی افزود: امروز دو نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی سمنگان به ظرفیت ۴۹۲ مگاوات و نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان با مشارکت بخش خصوصی با هزینه ۵۶۵ میلیون یورو معادل ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این دو نیروگاه سیکل ترکیبی چهار پست برق نیز به بهره برداری خواهند رسید، گفت: بهره برداری پست ۲۴۰ کیلو ولت فولاد پرشیا، پست برق ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت میمند به شهربابک، ۲۳۰ کیلو ولت سمنگان و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت جیرفت و پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلو ولت کهنوج انجام خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این طرح ها در بخش برق و انرژی اعتباری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان به خودش اختصاص داده و استان کرمان نقش بسیار تعیین کننده ای در بخش زیربنایی کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام خانوارهای روستایی بالای ۲۰ نفر از نعمت برق در استان کرمان برخوردار هستند، گفت: امروز استان کرمان قادر است ۱۴۰ مگاوات مازاد بر تولید خود را به  سایر مناطق مورد نیاز شبکه صادر کند.

اردکانیان از افتتاح آب رسانی چهار پروژه در استان کرمان خبرداد و افزود: افتتاح آب رسانی به شهر بهرمان، کهنوج، رودبار جنوب و خورسند انجام می شود و مجموعه طرح آب رسانی ۱۵۳ هزار نفر از شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد که ۳۰ میلیارد هزینه شده است.

رئیس جمهور نیز بیان داشت:  مردم و دولت در کنار هم می توانند در یک روز هزار و ۷۱۹ طرح و پروژه را افتتاح کنند.

وی افزود: یک نکته بسیار امید بخش در استان کرمان این است که این استان دیگر وارد کننده انرژی برق نیست و از این پس صادر کننده انرژی برق است.

اخبار مرتبط